loading...
پژوهشکده مرجع پژوهش دانش آموزان
آخرین ارسال های انجمن
باقی بازدید : 7768 چهارشنبه 22 مرداد 1393 نظرات (1)

دی اکسید کربن با (فرمول شیمیایی CO۲)٬ از گازهاییست که در اتمسفر زمین است. این گاز از سوختن مواد آلی در حضور اکسیژن به ‌اندازه٬ ساخته می‌شود و گازیست بی‌رنگ و بی‌بو. همچنین گیاهان از آن در فرایند فتوسنتز برای فرآوری کربوهیدرات‌ها بهره می‌برند و با گرفتن آن، از خود اکسیژن بیرون می‌دهند. CO۲ حاضر در اتمسفر در نقش یک سپر حرارتی برای زمین کار می‌کند و با اثر گلخانه‌ای طبیعی خود٬ از سرما در زمین جلوگیری می‌کند. اگرچه تراکم‌های بالای دی اکسید کربن در جو زمین، که با سوختن سوخت‌های فسیلی تولید می‌شود، به عنوان آلاینده جوی شناخته می‌شود[...]

باقی بازدید : 5444 دوشنبه 20 مرداد 1393 نظرات (0)

در جهان نزدیک به بیش از ۴۰۰۰ نوع مختلف مار وجود دارد که در خشکی و زیر زمین و در آب و گاهی هم بر روی درختان زندگی می‌کنند. این خزنده، تقریباً در همه جای کره زمین به جز مناطق قطبی و برخی جزیره‌ها، یافت می‌شود.طول کوچکترین مار حدود ۷ سانتیمتر است که برخی مردم با کرم اشتباه می‌گیرند.مارگزیدگی از مواردی است که خیلی باید در مورد آن هوشیارانه و با دقت عمل کرد چرا که هر گونه غفلت ممکن است منجر به عوارض خطرناکی برای فرد مسموم شود .

باقی بازدید : 1170 دوشنبه 20 مرداد 1393 نظرات (0)

طبق افسانه های باستان زمانی که خدایان متولد شدند غذایشان گردو بود و همچنین از دیرباز به خواص دارویی آن نظیر خواص ضد عفونی کنندگی و ضد قارچ بودن آن اطلاع داشتند. دم کرده برگ آن برای رفع سرماخوردگی , خستگی , بیماری پوستی و همچنین رفع ورم پلک های چشم استفاده می شود.پوست میوه(قسمت گوشتی) ان سرشار از تانن می باشد که در درمان اسهال های مزمن, درمان کم خونی و همچنین پوست آن حاوی اسید های آلی و مواد معدنی بالایی می باشد.مغز گردو دارای پروتئین،قند ،آب و ویتامین، املاح معدنی و همچنین مواد چربی است. مقدار فسفر موجود در گردو با ماهی و برنج و حتی تخم مرغ نیز برابری میکند.

باقی بازدید : 1798 دوشنبه 20 مرداد 1393 نظرات (0)

اختراع کفش اسکیت در سال 1763 توسط یک بلژیکی به نام ژوزف مرلین به ثبت رسید. وی که با سوار شدن بر کفش های جدید خود به یک میهمانی در لندن رفته بود به ناگاه با آیینه ای بسیار بزرگ و قیمتی برخورد کرد و آنرا خرد نمود. به غیر از مرلین مخترعین دیگری هم کفش های اسکیت با مدل های مختلف ساختند که اکثر این کفش ها دارای چرخ های خطی بودند که کفشهای تیغدار پاتیناژ را تداعی می کردند .56سال بعد “موسیو پتیبلد” فرانسوی نوع دیگری از کفش های اسکیت را به ثبت رساند.

باقی بازدید : 79319 دوشنبه 20 مرداد 1393 نظرات (0)

معصوم یعنی کسی که دارای صفتاست.عصمت در لغت به معنای بازداشتن و نگاه داشتن از گناه‌ است و معصوم به اصطلاح کسی است که از ابتدا تا انتهای عمر خود گناه نکرده باشد. چهارده معصوم عنوانی است که شیعیان دوازده امامی برای چهارده نفر از بزرگان شاخه ی تشیع انتخاب کردند که شامل حضرت محمد (ص) , حضرت فاطمه ی زهرا (س) , و دوازده امام می باشد. در بعضی از روایات شیعه چهارده معصوم را همان اهل بیت در نظر می گیرند.

باقی بازدید : 604 دوشنبه 20 مرداد 1393 نظرات (0)
خود ارضایی چه گناهی دارد و در چه طبقه ای از گناهان قرار دارد؟

در این زمینه گفتنی است «استمنا» یا «خود ارضایی» یکى از راه‏هاى انحرافى در ارضاى میل جنسى است که نسل جوان را در معرض آسیب‏هاى جدى قرار می دهد.
این کار عادت بسیار زشت و زیان آوری است که می تواند استعداد و توانایی های فراوان یک جوان را به نابودی بکشاند و حال و آینده او را تباه کند.
استمنا و یا به عبارتی خود ارضایی، از نظر شرعی واخلاقی، حرام و گناه محسوب می شود. این عادت ناپسندی به لحاظ اخلاقی، بعد معنوی انسان را به سختی می آزارد، روح او را تاریک می نماید، آزادی معنوی انسان را سلب می کند و در مسیر خود سازی و کمال، آدمی را با چالش جدی مواجه می کند. مطابق تحقیقات انجام شده توسط روانشناسان، خود ارضایی نوعی اعتیاد و بیماری زشتی است که آثار و ضررهای فراوانی بر جسم و روان آدمی باقی می گذارد.

برای خواندن مقاله به ادامه مطلب بروید

باقی بازدید : 414 دوشنبه 20 مرداد 1393 نظرات (0)

شاهگوش قسمت بیست و سوم

دانلود مجموعه ۲۳ سریال بسیار زیبای شاهگوش

نام سریال : شاهگوش

گروه فیلم : طنز / اجتماعی

سال تولید : ۱۳۹۲

کارگردان : داوود میر باقری

هنرپیشگان : فرهاد اصلانی ، مرجانه گلچین ، احمد مهرانفر ، شهرام حقیقت دوست ، طناز طباطبایی ، حمید رضا آذرنگ ، حامد میر باقری ، هادی کاظمی ، علیرضا جعفری ، محسن تنابنده ، اکبر عبدی ، سیروس گرجستانی ، رسول نجفیان …

 

خلاصه فیلم : سرگرد سرخی و هومن آب پرور در حین ماموریت متوجه یک پژوی ۴۰۵ با مشخصات ماشین قاتل می شوند و پس از تعقیب و گریز دختر جوانی با نام مستعار لیدا مختار را دستگیر می کنند . در همین هنگام امیرعلی و گندم در کلانتری در حال دیدار هستند…

باقی بازدید : 949 دوشنبه 20 مرداد 1393 نظرات (0)

به گزارش پرتابل تفریحی سید مصطفی باقی  سازمان تروریستی داعش برنامه ۵ سال آینده خود برای سلطه بر جهان را اعلام کرد.به گزارش دویچه وله (DW) به نقل از دیلی‌میل، سازمان تروریستی داعش که نام خود را به "خلافت اسلامی" تغییر داده، جغرافیای خلافت مورد ادعای خود را منتشر کرده که شامل تمام کشورهای اسلامی، نیمی از آفریقا و بخش بزرگی از اروپاست. جالب آن‌که در این نقشه ادعایی، ایران به سه قسمت تقسیم شده است.

برای دیدن نقشه سه تکه شدن ایران در نقشه داعش به دامه مطلب مراجعه کنید

تعداد صفحات : 11

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 83
  • کل نظرات : 9
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 79
  • آی پی دیروز : 66
  • بازدید امروز : 984
  • باردید دیروز : 214
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 6
  • بازدید هفته : 2,330
  • بازدید ماه : 4,634
  • بازدید سال : 43,208
  • بازدید کلی : 672,604
  • کدهای اختصاصی