loading...
پژوهشکده مرجع پژوهش دانش آموزان
آخرین ارسال های انجمن
باقی بازدید : 3523 شنبه 03 آبان 1393 نظرات (2)

مقدمه: همان طور که می دانیم فناوری نانو یکی از مهمترین دستاوردهای علمی است و در حقیقت ، هنر و علم دستکاری و بازچینی اتمها برای ساخت مواد،ابزارها و سیستم های مفید در مقیاس یک میلیاردیم متر است.فناری نانو فناوری است که ...

مقدمه:

همان طور که می دانیم فناوری نانو یکی از مهمترین دستاوردهای علمی است و در حقیقت ، هنر و علم دستکاری و بازچینی اتمها برای ساخت مواد،ابزارها و سیستم های مفید در مقیاس یک میلیاردیم متر است.فناری نانو فناوری است که بر پایه دستکاری تک‌تک اتم‌ها و مولکول‌ها استوار است بدین منظور که بتوان ساختاری پیچیده را با خصوصیات اتمی تولید کرد.این فناوری در بخش های مختلف کاربرد دارد.در این مطلب قصدداریم جوراب های نانویی راشرح دهیم.

اکثرمردم ازعرق پا رنج می برندونمی توانند آن راتحمل کنند به طور طبیعی هرپا دارای ۲۵۰ هزارغد دعرقی است که قادرند حدود ۵۰۰میلی لیتر عرق درروز تولید کنند.جوراب های نانویی که به وسیله ی نانوذرات بهبود یافته اند از رشد باکتری ها وقارچ ها جلوگیری کرده وبدین وسیله از چرب شدن وبدبو شدن پا جلوگیری می کنند واز بسیاری از مشکلاتی که در زمینه ی بوی بد پا وجود دارد جلوگیری می کنند.در واقع این جوراب ها حکم جادوگر رابرای پادارند!

https://rozup.ir/up/mostafabaghi/Pictures/socks1-e1413734151388.jpg

جوراب های نانو با بهره گیری از خواص نانو نقره موجود در الیاف جوراب ، پاهای شما را در محیطی کاملا غیر شیمیایی و سازگار با پوست لطیف و حساس شما ، از بو و میکروب محافظت میکنند و با ماندگاری این خاصیت خود شما را شگفت زده خواهند کرد .

نکته قابل توجه در خصوص این جوراب های نانو اینست که بدلیل جلوگیری از رشد میکروب ها و قارچ ها در الیاف جوراب شما ، مانع از پوسیدگی و پاره شدن جوراب به نسبت سایر جوراب ها در طول زمان می شوند .

جوراب ضد قارچ و باکتری تولید شده با فناوری نانو – اگر تا یک ماه هم شسته نشود بو نمی گیرد و … !

در علم نانو تکنولوژی گاهی اوقات مواد خواص فوق العاده ای به خود می گیرند.
جوراب آنتی باکتریال نانو که با فن آوری نانو تهیه شده است قابلیت ها و خواص عجیب و حیرت انگیزی دارد .
جوراب آنتی باکتریال نانو از مرغوب ترین الیاف نخی تولید شده است .
اما به دلیل استفاده از فناوری نانو تکنولوژی در این جوراب باعث شده است که جوراب آنتی باکتریال نانو علاوه بر ضد قارچ و باکتری بودن باعث شود بوی نامطبوع پا را از بین ببرد .
علت بوی بد پا چیست؟!

همه مردم در فصول سرد سال جوراب می پوشند. آیا می دانید چرا بایستی در سایر ایام سال هم جوراب بپوشید؟ برای اینکه مانع از ایجاد بوی بد در کفش و پای شما می شود.

بوی بد پا به دلیل تاثیر باکتری یا قارچ بر روی سلول های قدیمی پوست است. سلول های پوستی شما هر ۲۸ روز یک بار تجدید می شود یعنی سلول های قدیمی از پوست جدا می شود و سلول های جدید جای آنها را می گیرند.

اگر جوراب نپوشید، سلول های قدیمی جدا شده از پوست، در کفش شما باقی می مانند و در اثر عمل باکتری یا قارچ روی آنها، بوی بدی در کفش شما ایجاد می شود. ولی با پوشیدن جوراب، این سلول ها در جوراب باقی می مانند و با شستن جوراب از بین می روند.

باکتری مولد بوی پا، بر روی پوست مرطوب خیلی بهتر و سریع تر رشد می کنند. بنابراین قبل از پوشیدن جوراب، مقداری پودر مخصوص در کف جوراب و پای خود بریزید تا با خشک نگه داشتن پوست مانع از رشد باکتری ها شود ( این پودر در داروخانه ها به عنوان پودر از بین برنده بوی پا فروخته می شود) .

هر سه روز یک بار کفش های خود را عوض کنید تا در این فاصله داخل آن خشک شود.

همچنین برای کشتن باکتری های مولد بو، می توانید موقع خواب از یک خوشبو کننده و ضد عرق مخصوص پا استفاده کنید. ولی اگر بعد از مصرف دچار خارش پا شدید، آن را با آب و صابون بشویید.

 
فواید استفاده از جوراب نانو:

جوراب های نانویی دارای خصوصیات زیر است :

    - جلوگیری از ایجاد بوی نا مطبوع
    - از بین برنده باکتریها ، قارچها و عوامل بیماری زای پا
    - عدم استفاده از هر گونه مواد شیمیایی و حساسیت زا
    - تضمین کننده سلامت و بهداشت عمومی پا
    - استفاده از تکنولوژی پیشرفته در ایجاد خاصیت آنتی میکروبیال
    - عدم نیاز به شستشو با مواد شوینده قوی
    - حفظ خاصیت ضد باکتری تا آخرین لحظه استفاده
    - بافته شده از نخ کتان با کیفیت بالا
    - حافظ طراوت بهداشتی و برقراری تعادل حرارتی بین پا و محیط پیرامون در جریان فعالیتهای ورزشی
    - نگهدار‌ی پا به صورت نسبتاً خشک و با طراوت بدون ایجاد حساسیت
    - جلوگیری از ایجاد الکتریسیته ساکن
    - بهبود قارچ بین انگشتی پا
    - اعطای کارائی مناسب با مصرف کم و کمترین هزینه .
    - بدون الکل و مواد شیمیایی .

کاربرد این جوراب ها در محیط های ورزشی،بیمارستانی،مسافرتی،نظامی،تحصیلی ،کاری و شغلی،همگانی می باشد.

 
خواص نانوذرات نقره در جوراب نانو

    تاثیر بسیار زیاد
     تاثیر سریع
    غیر سمی
    غیر محرک برای بدن
    غیر حساسیت زا
     قابلیت تحمل شرایط مختلف (پایداری زیاد)
     آب دوست بودن
     سازگاری با محیط زیست
     مقاوم در برابر حرارت
     عدم ایجاد و افزایش مقاومت و سازگاری در میکروارگانیسم
    از دیگر قابلیتهای نانو سیلور، اضافه شدن به الیاف، پلیمر، سرامیک، سنگ، رنگ و… ، بدون تغییر دادن خواص ماده است.

نانوذرات نقره در زمان تماس با باکتری و قارچ های منفی ، سوخت و ساز آنها را مختل می کند و باعث مهار رشد سلولی آنها می گردد. نانوذرات نقره تنفس باکتری ها و قارچ های منفی را سرکوب می کند و با تاثیر گذاری مستقیم در غشای سلول میکروبی باعث مهار رشد باکتری و قارچ می گردد
جوراب نانو،مخصوص پیشگیری از تشکیل زخم‌های دیابتی

دیابت یا بیماری قند همان طور که از از نامش بر می آید به دلیل افزایش بیش از حد قند خون رخ می دهد .اهمیت آن از این نظر است که بیماری قند تا مدت ها بدون علامت باقی میماند و طی این مدت می تواند به اعضا و سیستم های مختلف بدن آسیب بزند .

https://rozup.ir/up/mostafabaghi/Pictures/Nano-003-e1413734071659.jpg

یکی از مشکلات شایع و گاه خطرناک در پیشرفت این بیماری ، صدمات وارد شده به اندام های تحتانی به خصوص قسمت های انتهایی آن ، مثل کف پا و انگشتان پا است .
در بیماری دیابت قدرت سیستم ایمنی بدن کاهش می یابد. همچنین عروق خونی نیز درگیر می شوند و خون رسانی پا دچار اشکال می شود . اختلال در سیستم ایمنی و خون رسانی نامناسب به محل زخم موجب بروز اشکال در ترمیم آن و از طرف دیگر ایجاد عفونت روی این زخم می شوند و اینگونه زخم عمیق میشود .حتی در صورت مصرف دارو ها (از جمله آنتی بیوتیک ها ) به دلیل اختلال خون رسانی ، دارو به حد کافی به این ناحیه نمی رسد و کنترل عفونت برای بدن خارج از کنترل ویا غیر ممکن می شود .
فواید جوراب های دیابتیک حاوی نانو نقره

     جوراب های سفید رنگ دیابتیک باعث می شود اگر عارضه ای در پاها ایجاد شد به موقع تشخیص دهید .
     از عریان بودن پاهای شما جلوگیری می کند و پاهای شما را از بروز زخم ، خراشیدگی و خشکی پوست در امان نگه می دارد. زیرا عصب های افراد مبتلا به دیابت حساسیت خود را نسبت به درد از دست می دهند .بنابراین امکان دارد متوجه آسیب هایی که به پاهایتان وارد می آید نشوید .
    به علاوه ترشح طبیعی و نرمال عرق و چربی در این ناحیه مختل می شود و همه این عوامل دست به دست هم داده و موجب فشار غیر طبیعی روی پوست ، استخوان ها و مفاصل پا در حین راه رفتن می گردد و در نهایت پوست این منطقه آسیب دیده و زخم در پا ایجاد می شود .
     جوراب های دیابتیک حاوی نانو نقره می باشد و در صورت ایجاد زخم در این بیماران بدلیل نابود کردن کلیه میکروبهای موجود کمک بسزایی به تسریع درمان زخم و خراشیدگی ها (به علت وجود نانو نقره آنتی میکروبیال ) می نماید که این فرآیند از بروز مراحل حادتر این بیماری جلوگیری می کند .
     این جوراب ها بدون فشار و حالت کشسانی در بالای آن می باشد که در نتیجه هیچگونه فشاری به پا اعمال نمی شود . این امر که خود مانع گردش خون می باشد در این جوراب ها به خوبی کنترل شده است .
     الیاف جوراب ۱۰۰ درصد طبیعی ، ایمن و بدون ایجاد حساسیت است .
     راحت در تابستان و گرم در زمستان می باشد .
     ضد بوی پا و دارای خاصیت آنتی باکتریال است که از رشد و تکثیر باکتری های ایجاد کننده بو و قارچ ها جلوگیری می کند .
     آنتی استاتیک بوده و مانع جذب مواد سبک و ریز به جوراب می شود .

جوراب‌های نانو؛ بپوشیم یا نپوشیم؟

گفتگو با آقای دکتر حسین طباطبایی، متخصص پوست و مو :

اگر شما تازگی‌ها سری به فروشگاه‌های عرضه پوشاک زده باشید، احتمالا انواع جوراب‌های نانو را دیده‌اید که ادعا می‌شود از ایجاد بوی بد پا در کفش پیشگیری می‌کنند. در کنار آن، بعضی‌ها از خصوصیات ضدحساسیت این لباس‌ها برای پوست می‌گویند. برخی از شناگران هم می‌گویند با پوشیدن مایوهای نانو مدال طلا را فتح کرده‌اند… دکتر حسین طباطبایی،‌متخصص پوست و مو و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در این مورد توضیحات جالبی دارد.
آقای دکتر! محصولات نانو از کجا سرو کله‌شان پیدا شده است؟

تکنولوژی نانو، صنعت پارچه را بهبود بخشیده و باعث بادوام شدن پارچه و افزایش مقاومت در برابر آب، روغن‌ها، آلودگی‌ها و سایر مواد شیمیایی شده است. در طبیعت هم پدیده نانو دیده می‌شود؛ به طور مثال، برگ لوتوس (نیلوفر آبی در مصر) توسط پوسته‌های نانو مومی‌شکل پوشیده می‌شود که آب باعث حبابی شدن ساقه شده و به آسانی می‌افتد یا در بین میوه‌ها پوست هلو که توسط موئینه‌های ظریف پوشیده می‌شود با نفوذ آب آسان کنده می‌شود.
می‌گویند جوراب‌های نانو ضدبو هستند؛ درست است؟

خب، جوراب‌هایی که با تکنولوژی نانو ساخته شده‌اند به دلیل عدم پذیرش آلودگی‌های میکروبی و تعریق مانع تعفن می‌شوند.
اسپری‌های ضدبوی نانو برای داخل کفش، چطور؟

اسپری‌های ضدبو انواع مختلف دارند. بعضی اسپری‌ها دئودورانت (خوشبوکننده) هستند و آثار درمانی ضدتعریق ندارند ولی بعضی اسپری‌ها علاوه بر خوشبوکنندگی، خاصیت کاهش تعریق دارند و موثرترند. نکته منفی این اسپری‌ها آن است که در بعضی افراد باعث حساسیت پوست می‌شوند و خارش، قرمزی و پوسته‌ریزی نیز از عوارض آن است.
حساسیت پوستی نمی‌دهند؟

تاکنون طبق تحقیقات، پارچه‌های نانو باعث حساسیت پوستی نشده‌اند و این از امتیازات آن است؛ هر چند مطالعات پارچه‌های نانو جدید است و در بررسی‌های بیشتر در آینده می‌توان اظهارنظر قطعی کرد. به هر حال، ثابت شده که احتمال ایجاد واکنش‌های پوستی پارچه‌های نانو بسیار کمتر از پارچه‌های معمولی است.
اگر به پارچه‌های نانو دسترسی نداشته باشیم، کدام پارچه را برای پوست مناسب‌تر می‌دانید؟

جواب، بسیار وسیع است و بسته به جنس‌های مختلف و خصوصیات زمینه‌ای افراد، متفاوت است ولی قطعا پارچه‌های نخی (کتان) سالم‌تر از سایر پارچه‌ها است.
طرز استفاده جوراب نانو:

این محصول آنتی درت است لذا دیر کثیف میشود. هنگام شستن آن صابون مایع را روی دست مالیده و جوراب را زیر آب ولرم آهسته بشویید .

یکی از نانو ذراتی که در کاربربیشتری در جوراب های نانویی دارد ، نانوذرات نقره می باشد که بدلیل خواص ضد باکتری و ضد قارچی که دارد برای مصارف بهداشتی وپزشکی استفاده می شود.در الیاف این جوراب ها از نانوذرات نقره استفاده می کنند.

نانوذرات نقره در زمان تماس با باکتری و قارچ های منفی ، سوخت و ساز آنها را مختل می کند و باعث مهار رشد سلولی آنها می گردد. نانوذرات نقره تنفس باکتری ها و قارچ های منفی را سرکوب می کند و با تاثیر گذاری مستقیم در غشای سلول میکروبی باعث مهار رشد باکتری و قارچ می گردد.نانوذرات نقره می تواند در طیف وسیعی از محصولات درمانی نیز مانند مرهم برای سوختگی و تاول نیز بکار گرفته شود.

همچنین نانوذرات نقره می تواند در محصولات بهداشتی جراحی ( پلاسترها ) و یا بصورت ژل آبی برای نقاط آکنه و زخم های حفره ای و همچنین حوله های بهداشتی، شلوارهای چسبان و جوراب استفاده شود.

https://rozup.ir/up/mostafabaghi/Pictures/Nano_Silver_Antibacterial_And_Deodorant_Socks-e1413734041270.jpg

 توصیه ها:

توصیه ما به شما عزیزان این است که در موقع خرید این جوراب ها دقت فراوانی داشته باشند وبا توجه به تبلیغات فراوانی که در این زمینه انجام می شود هر جورابی را به اسم جوراب نانویی خریداری نکنید. چون بسیاری مدعی‌اند که محصولاتشان نانویی است اما لازم است بدانید که این ها محصولات آماده ای هستند که یک لایه نانو(مثلا نانوذرات نقره) روی آن قرار می گیرد و بعد از چندین بار شستشو خاصیت نانویی آن ها از بین می رود و ممکن است منجر به بیماری شود.

 

منابع :

    راسخون
    تبیان
    وبلاگ نانو تکنولوژی
    پورتال نانو
    وبلاگ دانشجویان دانشگاه فرهنگیان امیرکبیر

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط سینما در ماشین با ایرانتیک در تاریخ 1399/03/13 و 0:06 دقیقه ارسال شده است

سینما در ماشین
https://www.irantic.com/car-cinema
من بابت سایت خوبتون ممنون هستم. ایرانتیک جدیدا ویژگی جدیدی آورده که توسط آن میتونیم با ماشین بریم داخل سینما و فیلم سینمایی رو از داخل ماشین ببینیم. اینجوری هم راحت تریم هم بهداشتیه هم خوراکی میتونیم سینما ببریم با خودمون.سینما ماشین بهترین کاری که کرده اینه که صدای سینما هم دست خودمون هست و میتونیم از رادیو ماشین صدای سینما رو پلی کنیم.
شهرهای تهران و کرج و قم و شیراز و مشهد و اصفهان و احتمالا تبریز هم سینما ماشین رو دارن میارن. کلا خیلی حال میده این سینما در ماشین .
پیشنهاد میکنم ی بار امتحانش کنید...
سایت ایران تیک یک سایت هست که با ادرس irantic.com در دسترس هست و بلیت سینما و بلیط کنسرت و بلیط تئاتر رو میتونید ازش تهیه کنید. قیمت بلیط ها با تخفیف ویژه هستند.

این نظر توسط هر روز آخرین خبر استخدامی را برات اس ام اس میفرستیم در تاریخ 1393/10/09 و 4:10 دقیقه ارسال شده است

سلام وقت بخیر

اگه تمایل داری هر روز آخرین اخبار استخدامی شرکت ، سازمان های دولتی را دریافت کنی

می تونی به لینک زیر جهت فعال سازی بری

http://sms.mida-co.ir/newsletter/6/estekhtam

این نظر توسط دریافت پنل رایگان به همراه خط اختصاصی با پیش شماره 50005 در تاریخ 1393/09/07 و 2:15 دقیقه ارسال شده است

باسلام خدمت شما مدیر عزیز

جهت ثبت نام پنل اس ام اس رایگان با همراه خط اختصاصی با پیش شماره 50005 می توانید به آدرس

http://50005.mida-co.ir

مراجعه نمائید.

منتظر حضور گرمتون هستیم

mida-co.ir

این نظر توسط پیشنهاد یک کسب کار هوشمندانه در تاریخ 1393/08/26 و 1:25 دقیقه ارسال شده است

با سلام خدمت شما

این پیام احتمالا آینده ی تجاری شما را متحول خواهد کرد

شما می توانید با حداقل سرمایه ی اولیه ،

صاحب جامع ترین مرکز فروشگاهی و خدماتی شهرتان شوید

جهت کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت WWW.IBP24.ORG مراجعه نمایید


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 83
  • کل نظرات : 9
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 114
  • آی پی دیروز : 94
  • بازدید امروز : 205
  • باردید دیروز : 158
  • گوگل امروز : 49
  • گوگل دیروز : 11
  • بازدید هفته : 205
  • بازدید ماه : 954
  • بازدید سال : 39,528
  • بازدید کلی : 668,924
  • کدهای اختصاصی