loading...
پژوهشکده مرجع پژوهش دانش آموزان
آخرین ارسال های انجمن
باقی بازدید : 1294 یکشنبه 19 مرداد 1393 نظرات (0)

مقدمه: بحث شبکه های مجازی و بیان تاریخچه کوتاه آنها بدون رعایت ترتیب علمی و منطقی ممکن است مسیر مطالعاتی را به سمت سوی گمراه کننده و مسائل فنی حاکم بر این جوامع بکشاند...

باقی بازدید : 3443 یکشنبه 19 مرداد 1393 نظرات (0)

در ابتدای امر،یک سلام به گرمای بهار،به زیبایی خنده هاتون تقدیمتون می کنیم!امیدوارم که با نبودن ما خوش بوده باشید.چند وقتی هست که بخش آموزش پژوهشکده سرد شده،ولی از این پس سعی داریم که تمامی بخش ها رو فعال تر کنیم تا از لحظه به لحظه بودن با هم لذت ببریم.خوب دیگه بهتره بریم سره اصل مطلب:در این آموزش قصد داریم که اوریگامی قو سه بعدی رو به شما یاد بدیم.نتیجه این آموزش به قدری قابل قبول است که همگان رو مجذوب خودش می کنه!پس با پژوهشکده همراه باشید تا با این آموزش جالب انگیز،یک قو سه بعدی بسازیم….

باقی بازدید : 7419 یکشنبه 19 مرداد 1393 نظرات (0)

فلوت عالی ترین و جالب ترین ساز از گروه سازهای ( چوبی – بادی ) است. فلوت را در ارکستر سمفونیک از شکل آن به آسانی می توان شناخت، زیرا تنها ساز بادی ارکستر است که از پهلو نواخته می شود. فلوت انواع متعدد دارد که بیشتر آنها بر خلاف فلوت معمولی ازسر نواخته می شوند و مشهورترین آنها یک نوع فلوت قدیمی به نام فلوت آبک ( Flute-a-bec) می باشد. بی گمان فلوت یکی از کهنسال ترین سازها است. مصریان باستان، سازی شبیه به آن داشتند. ارسطو به والدین اطفال سفارش می کند که نگذارند، فرزندانشان این ساز را فرا گیرند زیرا صدای آن هوس های خفته ی آنها را بیدار می کند!

باقی بازدید : 11320 یکشنبه 19 مرداد 1393 نظرات (0)

آب جاری با مشارکت برف رود(تکه یخ غلتان در رود)، می‌تواند آبرفت نهشته کند. ولی نهشته شدن برف و یخ به تنهایی، آبرفت محسوب نمی‌شود.آب رودخانه به طور ادامه دار، از منشا خود تکه‌های جامدی از سنگ و صخره و گل و لای را برداشته (شویانده) و در تمام طول مسیر خود رها می‌کند. جایی که جریان آب تند تر باشد، تکه‌های جامد بیشتری برداشته می‌شوند تا اینکه رها شوند، و همچنین جایی که جریان آب کند تر باشد، تکه‌های جامد بیشتری رها می‌شوند تا اینکه برداشته شوند. محلی که میزان بیشتری از مواد حمل شده توسط رود رها شوند، مسیل یا محل آبرفت می‌گویند و به آن مواد، آبرفت می‌گویند.

باقی بازدید : 33643 یکشنبه 19 مرداد 1393 نظرات (0)

ماتریالیسم تاریخی و انقلاب پرولتاریا است. به عبارت دیگر می توانیم بگوییم که کمونیسم یعنی مبارزۀ طبقاتی با سلاحی بنام ماتریالیسم تاریخی و ماتریالیسم دیالکتیک و دیالکتیک ماتریالیست (با مراجعه به « مقدمه ای بر فلسفۀ مارکسیست» سوسیالیسم ملل جهان را به سر منزل آزادی و نیک بختی می رساند و کار تبدیل کشوری عقب مانده را به کشوری صنعتی و شکوفان در طی زندگی یک نسل انجام می دهد.

باقی بازدید : 1882 یکشنبه 19 مرداد 1393 نظرات (2)

زبان فارسی به عنوان یکی از گویش های قوم و تیره پارس که به جنوب غربی فلات ایران کوچیده بود آغاز شد و با چیره شدن خاندان هخامنش که از این تیره بودند بر سرزمین های گسترده ای در فلات ایران و پیرامون، فارسی نیز (در شکل آن زمان خود یعنی پارسی باستان) زبان چیره و زبان اداری این منطقه پهناور شد.پارسی باستان مانند تمامی زبان های هندو اروپایی آغازین زبانی بود با دستور زبان پیچیده، و دارای حالت های صرفی گوناگون. بسیاری از مردم غیرایرانی زبان منطقه وسیع شاهنشاهی هخامنشی نیز به آموختن فارسی روی آوردند و از این تماس ها و گسترش ها به عنوان یکی از دلایل روند ساده تر شدن دستور زبان پیچیده پارسی باستان یاد می کنند.

باقی بازدید : 3740 یکشنبه 19 مرداد 1393 نظرات (0)

ابراهیم دراول اردیبهشت سال 36 در محله شهید سعیدی حوالی میدان خراسان دیده به هستی گشود. او چهارمین فرزند خانواده بشمار می رفت. با این حال پدرش مشهدی محمد حسین به او علاقه خاصی داشت.او نیزمنزلت پدر خویش رابدرستی شناخته بود. پدری که باشغل بقالی توانسته بود فرزندانش را یه یهترین نحو تربیت نماید.
ابراهیم نوجوان بود که طعم تلخ یتیمی را چشید. از آنجا بود که همچون مردان بزرگ زندگی را پیش برد.دوران دبستان را به مدرسه طالقانی رفت ودبیرستان را نیز در مدارس ابوریحان وکریم خان. سال 55 توانست به دریافت دیپلم ادبی نائل شود. از همان سال های پایانی دبیرستان مطالعات غیر درسی را نیز شروع کرد…

باقی بازدید : 809 یکشنبه 19 مرداد 1393 نظرات (0)

در سال ۱۹۵۸ شرکت با نام اصلی گلداستار (GoldStar) تشکیل شد و به تولید رادیو، تلویزیون، ماشین لباس شویی و کولر و دستگاه های تهویه هوا پرداخت. تشکیل گروه ال جی (LG) نتیجه ادغام دو شرکت کره ای لاکی (Lucky) و گلداستار (GoldStar) بود. اسم LG هم نتیجه قرار گرفتن حروف اول این دو نام در کنار هم است و شعار Life’s Good که در حال حاظر توسط ال جی استفاده می شود از روی حروف ال و جی ساخته شده و LG به عنوان مخفف Life’s Good به حساب نمی آید بلکه حروف اول اسم دو شرکت لاکی و گلداستار است.

تعداد صفحات : 11

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 83
  • کل نظرات : 9
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 32
  • آی پی دیروز : 66
  • بازدید امروز : 312
  • باردید دیروز : 214
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 6
  • بازدید هفته : 1,658
  • بازدید ماه : 3,962
  • بازدید سال : 42,536
  • بازدید کلی : 671,932
  • کدهای اختصاصی